الثلاثاء، أبريل ٨

يا أيتها الحياة


يا أيتها الحياة أتظنينني قادرا علي تحمل هزلك و سخريتك ؟؟؟
أرجوك فاق الأمر الاحتمال

رديني الي ما أنا عليه في حقيقة الأمر
أنا الذي طلب الحب فذاق مراره
و رغب في الصحة فزاد ألمه

و لبس رداء الأمل فالهبته أشواكه

أنا الذي نظرت للدنيا ببسمة حب
فبادلتني بسمتي نظرة استعطاف

عجبت فطاف بي المطاف
عجبت من حالي فزادني الحال عجب

سألت الهدوء فزادني السؤال صخب

يا أيها الصاحب الصديق
أنظر الي بنظرة العطف و بسمة الأمل

فأنا بالتأكيد لست كما تظنني
تعرف علي من البداية
و أعتبرها نهاية البداية
اسألني عني اجيبك

ان كنت لا تستطيع أن تعرفني
أسألني
أقسم بأني لن أكذب عليك
أرجوك اسألني لتعرفني

هناك ٨ تعليقات:

فراشة يقول...

يا عينى على الاشعار بس ايه الكلام الكبير ده احنا مش قده
اسألك انا بقي هيه دى اول محاولة شعرية ليك ولا انته ليك اشعار تانيه ؟ ولو ليك ياريت تنزلها اصل اختك كيفة شعر ادخل على مدونة احساس دى بتاعة صحبتى برضه وبتكتب اشعار تحفه .

Young entrepreneur يقول...

السلام عليكم
ازيك يا واحدة دمها خفيف و زي العسل :D

http://beniwbenak.blogspot.com/search/label/lama2olt

انا كتبت حاجات كدة علي قدي شوفيه في اللينك اللي فوق ده..
مستني تعليقاتك و رأيك

فراشة يقول...

الرابط مش شغال ملقيتش حاجه باسم لما قلت بس قريت بقيت الشعر اللي تحت حلو برضه عجبتنى اوى كلمة وهقولها بس برضه في حد يقول لحبيبته ان كان حبيبك عسل هههههههههههه طيب الداخل بيينكوا كده هيلزق

Young entrepreneur يقول...

السلام عليكم
عسل ايوه .... :D
فوق علي اليمين هتلاقي لينك اسمه ( لما قلت ), هو ده فيه كل حاجة..

غير معرف يقول...

جميل قوي يا محمد عجبتنى"ان كنت لا تستطيع ان تعرفنى اسالني" حلوة..نورا

فراشة يقول...

السلام عليكم :

بص يا سيدى انا قلبت المدونة بتاعتك راسا على عقب وقريت كل تدويناتك وفتحت الرابط اللي على اليمين انى الاقي حاجه اسمها لما قلت ماعلينا عجبنى اسلوبك اوى بس اسلوبك زمان تصور ومتزعلش كان احسن بكتيير راح فين الكلام البسيط ده تقريبا كده ان شخصيتك اتغيرت عجبتنى اوى اوى انا والبكاء يخربيت المعانى اللي فيها على فكرة انا كمان من النوع ده اللي مش بيحب يظهر مشاعره بس بصراحه البوست ده كان رهيب ياريت تكمل على نفس النمط ده بس طبعا مش النكد يعنى وعلى فكرة المدرس ده كان المفروض يترفد

Young entrepreneur يقول...

السلام عليكم
الحكاية مش حكاية اسلوب, الموضوع كله موضوع انا زقتها كنت عايز اكتب ليه, بعض البوستات بيبقي بتكلم فيها مع واحد معرفتش اقوله الكلام ده فابقوله علي المدونة, علشان كدة المعاني بتبقي مظبوطة..

غير معرف يقول...

عجبت من حالى فزادنى الحال عجب....سآلت الهدوء فزادنى السؤال صخب....اسأانى اتعرفنى ... كلمات جميله تعبر عن انسان اضاعته الدنيا حتى انه لم يستطيع ان يتعرف على نفسه انت رائع بجد.... بقايا زهره