الاثنين، يوليو ٣٠

شوف بقينا فين

أنا مش عارف اقول ايه ولا ابدأ ازاي
بس أنا ماكونتش متخيل اني ممكن اوصل للدرجة ديه من الفضي, الفضي يعني أنا فاضي مش ورايا حاجة ولا بعمل حاجة
زمان كنت علي طول مشغول, كنت علي طول بقرأ و بتعلم و أنزل و ألف و أشترك في حاجات كتيي و أعمل حاجات كتيير, دلوقت يانا فاضي جدا

انا من كتر الفضي بقيت مقضي النهار نوم, و طول الليل قاعد علي القهوة :) زمان كنت طول النهار بشتغل و طول الليل لعب كورة
أنا مش عايز ارغي ولا أتكلم, أنا عايز بس أعرف انا ليه باقيت كده ؟؟
أنا لما بحاول أعرف الاجابة بفتكر الثانوية العامة الهباب و اللي عملته فيا, انا في الثانوية العامة وقفت حياتي كلها عشانها و في الاخر مخدتش حاجة منها, سبت كل الحاجات اللي انا كنت بتعلمها و ركزت في الثانوية العامة بس, مع ان في ناس كتيير كانت بتعمل كل حاجة و في نفس الوقت تفوقت في الثانوية العامة.
السؤال دلوقتي
هل هو سوء تنظيم وقت مني؟
ولا نصيب ؟
و لا غباء مني ؟
أنا بجد محتار, عايز أعرف انا بقيت كده ليه و ممكن أرجع زي ما كنت ولا لأ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

هو في ناس لسة معتقدة اني مميز بس انا مش عارف انا مميز في ايه ؟؟
زمان كنت عارف انما دلوقتي لأ ... أنا اه طيب و بحب الناس و ساعات دمي بيبقي خفيف و لما بحط دماغي في حاجة بنجزها بس برضة أنا مش عارف هكمل تعليم فين و مستقبلي مبهم
أنا مش قدامي حاجة غير اني استني الجواب, بس هو هيجي امتي ؟؟

هناك تعليقان (٢):

غير معرف يقول...

محمد,
بجد المدونة دي حلوة جدا جدا جدا, احسن حاجة انك على طبيعتك فيها و صريح جدا ودي حاجة انا اصلا بحبها فيك اوي وبص هو انا دايما بؤمن بحاجة حلوة اوي, ان ربنا اداك حاجة مش موجودة عند اللي جاب 99% , ممكن حب الناس الفظيع ليك, الناس اللي بتساندك, تفكيرك, الحب,...؟؟ مش انا اللي هجاوب, انت اللي المفروض تعرفها ومتستلمش للي ربنا خدو منك, يلا سلاااام

Young entrepreneur يقول...

شكرا يا عبده
بجد كلامك ريحني
و ان شاء الله خير
انا مش زعلان