الجمعة، أغسطس ١٠

زهــقـــان


السلام عليكم
من كام شهر بي كنت مستني الثانوية تخلص و الاجازة تيجي, و كنت ناوي أعمل حاجات كتير قوي, و قعدت أخطط و أدبر و أحوش و أرتب
و الاجازة جت و قلت بقي انا مش هلاقي وقت انام, بس انا دلوقتي مش لاقي وقت اصحي
كنت ناوي اشتغل و ألعب رياضة و اذاكر و اتعرف علي ناس و أتكلم مع ناس و اخرج و أروح و أجي و...و...و...و
و الطبيعي في البلد بتاعتنا ديه, انك دايما فاضي, عمرك ما تبقي مشغول, و لو شغلت نفسك بحاجة تلاقي ان الحاجة ديه باقت عادي و باقت فضي بالنسبالك

انا من النوع اللي بيحب دايما يبقي مشغول, مشغول بمشاكل و شغل و حركة و مرواح ومجي, و مبصدق الاقي أي مسئولية اتولاها عشان اشغل نفسي
بس من الواضح في البلد ديه ان اللي عايز يشتغل مبيشتغلش و اللي عايز يلعب بيلعب, يعني الدنيا خربانة

انا عارف اني محتاج اقعد مع نفسي و ارتب انا عايز اعمل ايه, بس انا قعدت كتير و لاقيتها كلها معقدة و متقفله و مش عارف اخرج من مشكلة من غير ملاقي مشكله

و حاجة تانية كمان, انا زمان كنت باصص لنفسي و كل الناس بيبصولي علي اني هكون انسان مييز, فييييييييييين ده
انا متعطل و اللي معطلني اني مش عارف اخد قرارات محددة اللي هو انا هعمل كذا النهاردة يبقي اعمله

انا محتاج مساعدة من حد, مش عارف ليه انا نفسي في اخت, حاسس ان لو كان ليا اخت كنت هتكلم معاها و احكيلها و هتفيدني
حتي اخواتي اللي لاقيتهم قاعدين في مطروح من غير كوشتينة
طب انا اعمل ايه ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

هناك ٤ تعليقات:

mo'men mohamed يقول...

هههههههههه
على كده بقى الواحد يحمد ربنا على الأخت اللى عنده على الرغم من اننا طول النهار بنتعارك
ربنا يوفقك و يساعدك و يلهمك كل ما هو طيب
السلام عليكم

Young entrepreneur يقول...

ربنا يخليهالك بجد
و الله انت لو فكرت شوية هتلاقي حياتك من غيرها فاضية
انا بقي حياتي فاضية كدة

غير معرف يقول...

انا مستعدة اكوون الاخت اللي انت عايزها بس اختك الكبيرة لو موافق

نونا

Young entrepreneur يقول...

اهلا بيكي, بس أعرف انتي مين ؟؟