الاثنين، فبراير ١١

عاوز توصل لايه ؟ ؟ ؟

نكمل بقي كلامنا
أنا لست بمغرور أو متكابر, و مش واخد قلم في نفسي ولا حاجة, أنا كل الحكاية أني متأكد ان عندي طريقة تفكير مختلفة عن كثير ممن حولي, طموحي يتعدي طموحهم و افكاري تهشم افكارهم اذا ما تقابلوا, و لذلك عندي الثقة انني مميز عنهم, مميز بطموحي و خيالي الجامح لا أغلق بابا للتفكير ابدا, فكل الابواب مفتوحة امامي و لي كامل الصلاحيات للدخول فيها و اللعب في جميع المناطق..مش محدد نفسي في منطقة معينة زي ما اغلب الناس اللي حواليا شايفهم محددين نفسهم و مش عاوزين يخرجوا عن النمط..
ميهمنيش اللي انا فيه ده صح ولا غلط ( أقصد الاختلاف ), كل اللي يهمني ان ده أنا و مستحيل اتغير لأن ديه عقيدة بالنسبه لي, مهما الظروف حاولت تغير اتجاهي في الحياة و طريقتي في اللعب, عمري ما هاكون غير كده, ده امر مسلم به ولا رجعه فيه..ان شاء الله

كثيرا تمنيت ان اخرج من نفسي ليوم واحد لأري نفسي من عيون شخص اخر, علشان اعرف عيوبي و مميزاتي, و طالما ده مستحيل يحصل فقررت اني اكون ما انا عليه, و من يرفضني فلينصحني و يوجهني و من يتقبلني فليحمسني و يزيدني..و هذا ما كان و ما سيبقي علي الدوام..ان شاء الله

أنا مش هحدد انا عاوز أكون ايه, انا همشي زي ما أنا ماشي, و لو ان خطواتي بطيئة الا اني علي يقين اني وقت ملاقي الطريق واضح قصادي هتكون خطوتي تساوي عشرين خطوة من خطوات من حولي..ان شاء الله
لست بعظيم ولا اله كما قلت مسبقا, و لكني مختلف ( يمكن متخلف ؟؟!! ), و طالما انا مختلف فاكيد مصيري مختلف, يا اما نحو الاحسن او الاسوأ, و لكني واثق اني لن اكون نسخة ممن حولي, سأكون أحسن منهم مليون مرة, أو أسوأ منهم مليون مرة.. مخاطرة غير محسوبة, و ليكن الله في عوني..


يا من أدرتم الوجه عني, أعلموا أني من سيرد وجوهكم الي, أعلموا أنكم فعلتم ما لن تحبوا ان تفعلوه, اني ماضي و انكم لراجعون, اني ماضي و انكم لراجعون, ان مددتم يد العون تجدون يدي أسرع, و ان مددتم يد الغدر تجدون ربي أقدر, و ان عانقتم ذهب الأرض فأني معانق نجوم السماء.. علي فعلتكم انتم نادمون؟؟ قد كان ما كان, و ليكن ما سيكون.... أن شاء الله

هناك تعليق واحد:

mo'men mohamed يقول...

بص يا سيدى عجبنى اوى انه من راى بك خطأ فلينصحك و انه من رأى منك الصواب يحمسك
لكن اللى مش عجبنى انك مش يهمك اذا كنت صح ولا غلط
انا شايف ان فى تناقض وعلى العموم ربنا يهدينا جميعا الى صراطه المستقيم
جزاكم الله كل خير
السلام عليكم