الأحد، فبراير ١٧

اسعي و انا أسعي معاك

السلام عليكم

كان في شكوي كده سمعتها من واحد صاحبي..
بيقول اني دايما بتكلم علي الحاجات الكويسة اللي فيا, و علي المواقف اللي كنت فيها جدع و طيب و محترم و.. و...و بطلع دايما الواد المش عارف ايه اللي مفيش زيية اتنين...
معاك حق يا صاحبي, انا عارف اني دايما برسم صورة ليا عند الناس, غالبا ما بتبقي متعارضة مع الحقيقة, مش معني كده ان انا بضحك علي الناس, انما هما اللي بيحطوا في دماغهم دايما ان انا كويس 100% و مش بيحاولوا يدوروا علي الجانب الوحش فيا.. و ليه يدوروا, هما شافوا مني حاجة وحشة؟؟

ما علينا, من ضمن الحاجات اللي فيا و بتنرفزني, هي ان انا بستسلم بسرعة و مش بقاوح علي حاجة, يمكن علشان مش بحب أحس ان أنا مهزوم و مش بحب اشوف نظرة أسف في عين حد عليا..و ده سبب اني بسيب حاجات تروح مني كتييير و حاجات تانية مش بسعي لها من أصله..

بس ده لازم لازم لازم يتغير, لازم أصر علي كل تحدي اخوضة, لازم أصر علي النجاح و الفوز, لأني لو خفت أني ابقي مهزوم في نظر الناس هبقي مهزوم فعلا, انما لو عملت اللي عليا و اتهزمت هكون في نظر نفسي منتصر..
أن شاء الله ده هيتغير..

ليست هناك تعليقات: